حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در برنامه نشست صمیمی شهرستان های نمین و اردبیل

رویداد ظرفیت سازی اجتماعی و فاز دوم نشست صمیمی در محلات هدف به منظور دیدار با جامعه هدف ۵۰۰ محلات هدف کشور با محور پویش "چله خدمت" به یاد شهید جمهور در استان اردبیل برگزار شد.

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت : یک سکوی جدی در این دولت و در سازمان بهزیستی کشور با عنایات ویژه شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی به نام ظرفیت سازی اجتماعی در دو مرحله اجرا شد، در فاز اول۱۰۰ محله و در مرحله دوم ۵۰۰ محله هدف در کل کشور با همراهی کلیه نهاد های دولتی در خدمت افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار وآحاد جامعه تحت حمایت بهزیستی بودیم.

وی با تاکید بر تخصیص منابع بسیار خوب به استان در این طرح و توجه جدی دولت و سازمان بهزیستی کشور به مردم اردبیل بیان داشت: سازمان بهزیستی در این سه سالی که گذشت جریان سازی حرفه ای را در خصوص مسائل اجتماعی و ماموریت هایش انجام داده است. صفر شدن صف نوبت دریافت مستمری، خدمات تخصصی برخط، افزایش صد درصدی حق پرستاری تنها گوشه ای از جهش خدمت رسانی در دولت بوده است.

در این سفر یک روزه که با هدف اجرای طرح کشوری نشست صمیمی ۵۰۰ محله هدف صورت گرفت، رئیس سازمان بهزیستی کشور در دو شهرستان اردبیل و نمین با مددجویان تحت حمایت بهزیستی دیدار کرد. این طرح همزمان در ۱۰ شهرستان اجرا و به درخواست های مددجویان مقیم در محلات کم برخوردار این شهرستانها رسیدگی شد.

دیدار با   ۳۰۶ نفر از ولی نعتمان تحت پوشش، استاندار اردبیل و مسئولان مراکز مثبت زندگی از جمله برنامه های سفر رئیس سازمان بهزیستی به اردبیل بود.

در این آئین با هم افزایی بین بخشی سایر دستگاه های همکار با بهزیستی همچون بسیج، هلال احمر، بنیاد مسکن، شبکه بهداشت، راه و شهرسازی، اداره کتابخانه ها، بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی، مراکز مثبت زندگی و اورژانس اجتماعی حضور داشتند.

گفتنی است: سازمان بهزیستی درجهت پیگیری مسائل جامعه هدف در راستای  شتاب دهی و ایجاد سکوهای جدید برای حل مسائل جامعه هدف اقدام به طراحی مدلهای جدیدی کرده که یکی از این مدلهای ویژه که در فضای نوآورانه و شتاب دهنده صورت گرفته، موضوع ایجاد رویداد ظرفیت سازی اجتماعی است که در آن هم افزایی نهادها و دستگاه های دولتی، گروه های مردمی و حلقه های میانی و همه ظرفیت های موجود در سطح کشور برای حل مسئله مردم و جامعه هدف سازمان بهزیستی صورت می پذیرد.

کد خبر 111896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد